Ett tåg med flyktingar

Igår eftermiddag  kom en tjej till jobbet som har varit hos oss där tidigare. Vi satt och pratade och hon sa att hon skulle till tågstationen för att hjälpa flyktingar när de kom hit. Jag är ju intresserad av att hjälpa människor och är ju som sagt  med i Svenska kyrkans internationella grupp, så jag bestämde mig att åka dit också. Det ångrade jag inte ett dugg att jag gjorde. Det kom mellan 200-250 st som skulle åka buss till Haparanda för att åka vidare in i Finland. Vi var många som hjälpte till, vi gav dem kläder, fikabröd, smörgåsar och hygienartiklar. Man kände sig nöjd med att vara medmänniska, än om man inte gjorde nåt speciellt egentligen. Men om man tänker att man själv var i deras situation så skulle jag vilja vara väl mottagen i det land jag hamnade i. Och att få det jag behövde just då. Samtidigt som det gav mig en varm känsla i hjärtat så var det så lite som jag gjorde. Ska nog dit på lördag igen.

refugees welcome

Ha en bra dag och ta  hand om varandra.

Kommentera

