Jag gråter

Till er som är flyktingar

Ni flyktingar är precis som oss i Sverige, men ni har krig och måste fly från ert land, ni riskerar att dö för att få en möjlighet till ett fredligt liv. Ni är lika mycket värda som oss. Vi är inte bättre än er, bara för  att vi slipper krig och annat elände. Jag gråter för er skull. Ingen ska komma och säga att ni inte ska ha ett bra liv, ni har rätten att bo i vilket land ni vill, och jag vet att ni vill bo kvar i ert kära land, fast ni och jag vet att det inte går. Ni flyr från krig, terror, och förföljelse. Jag som bor i ett rikt land och utan krig har nog ingen aning om vad ni fått utstå. Ni är hjältar som vågar ta de risker som er resa till friheten ger. Ni ska inte behöva lida något mer. Ni vet att ni är välkomna hit, än vad andra tycker. Ni betyder jättemycket. Ni är värdefulla och värda ett bra liv utan krig och terror.

Från mig som bryr mig om.

(C) Copyright Marina. Får lånas om du länkar hit.

Kommentera

