Tack jag mår bra

Nu har jag lärt mig några persiska ord igen. Eller ett svar på förra persiska inlägget. Då var det Hej, hur mår du som sägs på persiska Salam, chetori. Då svarar jag Merci, Khobam, som betyder Tack jag mår bra.
Jag märker att jag har lite användning av det när jag är volontär i Svenska kyrkans Internationella grupp. Som för övrigt är mycket givande och kul.

One thought on “Tack jag mår bra

  1. Helena 16 oktober, 2015 / 23:42

    Trevligt när man jag svara med några ord på en annan persons språk. Det öppnar för gemenskap. Trevlig helg till dig. 🙂

    Gilla

Kommentera

