Tacksamhet och förkylning

Under den gångna veckan har jag varit förkyld som så många andra. En lätt sådan trots allt, bara från tisdag till söndag och inte så jobbig förkylning som jag brukar ha.

Men här kommer min tacksamhetslista för veckan som gott, trots förkylningen

  • fick hjälp av en kompis med att rensa avloppet i badrummet
  • att det finns honung, kokosolja och halstabletter för min hosta.
  • att jag inte är värre sjuk än förkylning
  • att jag inte känt mig extra trött då hosta och täppt näsa gjorde att jag inte kunde sova så mycket under nätterna
  • ser hoppfullt på framtiden trots det onda terrordådet i Paris
  • tillgång till bibel när det händer hemska saker ute i världen

Hos Eva kan du läsa fler listor om tacksamhet.

Ta hand om er.

2 thoughts on “Tacksamhet och förkylning

  1. Eva Trillian 16 november, 2015 / 17:50

    En förkylning kan ju kännas som ”bara” när det händer så mycket ute i världen – men den tar på krafterna ändå. Krya på dig! Skönt, som du skriver, att det finns lindring i form av honung mm 🙂
    Lite extra fint att läsa din sista punkt 🙂
    Önskar dig en fin fortsättning på nya veckan!

    Gilla

  2. Mias Mix 16 november, 2015 / 20:00

    Vad skönt att du mår bättre! Och härligt att du fick hjälp med avloppet. Ja en ljus framtid måste det bara finnas. Det finns mer kärlek än hat i världen, det är jag säker på! Kram

    Gilla

Kommentera

