Koncentrera på det goda

Det händer så mycket ondska ute i samhället, på ett eller annat sätt. Tänker på att ondskan inte ska få ta makten från oss. Ondskan är destruktiv makt som vill få oss på sin sida. Ondskan vill inte det goda. Så därför ska vi göra det som är rätt. Ondskan ska inte få vinna.

Tänk om vi kunde sluta koncentrera oss på det onda, allt som är fel i samhället, vad andra har för värderingar mm. Låt oss istället ta vårt ansvar för våra medmänniskor och jorden som vi bor på. Och det är det som vi ska koncentrera oss på. Alla är värdefulla och alla kan göra något för att samhället ska bli bättre.
Jag tror att om vi håller fokus på det som är bra för samhället och veta att vi är bra på just det vi gör, har vi kommit en bra bit på vägen. Att inte tappa fokus, fast det onda slår till både här och där. Kärleken till vår jord och medmänniskor är det bästa botemedlet för det onda. Jag tänker att det onda inte ska få ta makten över mig och få mig svag. För ondskan vill att jag ska vara svag och får mig att koncentrera mig för dess syfte. Utan jag kämpar vidare. För kärleken övervinner det onda.

Du kommer väl ihåg att du är värdefull.

One thought on “Koncentrera på det goda

  1. choicesbyannie 28 november, 2015 / 04:33

    Men du… Tack, de där behövde jag läsa;) tack jag ska ta det till mig och försöka använda de som en ledstjärna ur den mörka grottan jag just nu befinner mig i. För du har rätt kärlek övervinner allt. ❤️
    Kram

    Gilla

Kommentera

