Julskyltning Luleå

Oj, jag märkte att det var ett bra tag sen som jag var med i Helgbilden. Men nu hade jag med mig kameran under julskyltningen.

Jag som inte tycker om snön, tycker att det inte kändes som julskyltning utan snön. Bar mark nästan överallt. Och dessutom +3 grader ute.

julmarknad museet.jpg

Första anhalten var marknaden utanför Norrbottens museum. Dit kom även Tomtar för en vit jul. Tomtar för en vit jul kräver…

  • Resultat, inte bara ord, från klimatmötet i Paris
  • Att olja, kol och gas blir kvar i marken
  • Att Vattenfalls smutsiga kol i Tyskland inte säljs
  • En omställning till 100 % förnyelsebar energi
  • Stora offentliga investeringar för klimat och miljö
  • Hjälp till folk som drabbas av klimatförändringar
  • Att våra barnbarn får leka i snö och ren luft

 

tomtar vit jul.jpg

Inne i stan på Storgatan fanns det några renar.

älgar.jpg

Såg att gallerian Smedjan hade fått en helt ny ingång, mycket fin tycker jag.

smedjan ingång.jpg

Jag tycker att man har vuxit upp från julskyltningen. Tycker inte att det är något speciellt. Om det är för att man inte har några barn, vet jag inte.

Här finns fler som är med i Helgbilden hos Mj foto.

 

 

3 thoughts on “Julskyltning Luleå

  1. skogstrollet 30 november, 2015 / 00:45

    Håller helt med dig, på klimatmötet måste det bli resultat!!!
    Men, nog kallar jag de djuren för renar ( inte älgar, va?)

    Gilla

    • marinan2015 30 november, 2015 / 18:54

      Ja, jag såg att det blev fel. Det ska självklart stå renar.

      Gilla

  2. kajsalisasblogg 30 november, 2015 / 12:33

    Visst har jag också tröttnat på den, det är väl inget fel i sig på julskyltning, bara att det blir för mycket. Fina bilder.

    Gilla

Kommentera

