Helgbilden -vilken pärs

Då var det dags för Helgbilden igen. I lördags åkte jag buss till Hägnan i Kyrkbyn i Gammelstad. Eftersom det regnade lite så var jag där inte så lång stund. Men några kort blev det.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

julmarknadhägnan1.jpg

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

När jag skulle åka hem gick jag ner till Gammelstads centrum för jag ville inte ta bussen nerför den branta backen från kyrktorget. Bussen hade inte kommit efter en kvart efter utsatt tid. Så jag började gå efter bussvägen. Men när jag var framme vid sista buss hållplatsen i Gammelstad fick jag vänta till nästa buss. Sen kom bussen i alla fall, 1 timme sen. Bussen hade tydligen fastnat någonstans. Det var halt ute så det var nog det som var problemet.  Men jag kom hem i alla fall, än om jag var över 1 timme sen.

I dag hann jag med några kort utan för mig innan jag skulle iväg till ett julbord genom Röda Korset. Det första kortet är från min balkong.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Sen gick jag ut ner mot vattnet för att se solnedgången.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Här låg isen som i vita plocke pinn.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Här kan du se fler foton i Helgbilden

6 thoughts on “Helgbilden -vilken pärs

  1. HelenTh 6 december, 2015 / 20:22

    Marknaden ser mysig ut men trist att det började regna. Is kan verkligen ta många spännande och vackra former.

    Gilla

  2. Anni 6 december, 2015 / 20:47

    Vilken fantastisk bild du fick på isen – ett riktigt konstverk!
    Och så ser jag att du har lite snö, då finns det i alla fall lite mer julstämning än vad vi har här nere.

    Gilla

  3. Violen på Brandholmen 6 december, 2015 / 21:11

    Vädrets makter ställer till det på olika sätt! Tur att bussen kom så att du slapp gå hem! Ser ut att vara lite snö och is hos dig, här har det varit 13 plusgrader idag! Vilka vackra byggnader i din första bild!

    Gilla

  4. Inger Ekströmer/Anemonen 6 december, 2015 / 21:51

    Oj så fint det är hos dig med snö. Det saknar jag här nere. Vackra bilder som är en fröjd för ögat mitt.

    Gilla

  5. bettyl-NZ 7 december, 2015 / 22:51

    These are some great photos, The ice is just awesome!

    Gilla

Kommentera

