Lite om mig

Jag som skriver den här bloggen heter Marina och bor i en liten stad, Luleå, i Norrbotten.

Mina intressen är att gå på konserter, helst hårdrock, mest har det blivit The Poodles som jag har sett 13 gånger. Men skulle vilja se Sabaton och Hammerfall. Även Kiss skulle jag vilja se.

Jag fotograferar en hel del och läser mycket böcker, helst deckare och roliga böcker. Jag skriver kokböcker, som tyvärr aldrig blir klara. Målar i akvarell och encaustic art, där man målar med varmt strykjärn och bivaxkritor.

På dagtid är jag på Medborgarskolan här i Luleå och pysslar ganska mycket där. Det blir även en hel del datorjobb.

Jag är även volontär i Svenska kyrkans Internationelle grupp där vi har ett världens cafe där alla från världens människor får komma och vi hjälper dem med det svenska språket. Mycket om miljön och fattigdom är också viktiga områden inom internationella gruppen.

Jag är lugn och stabil. Är en äkta norrlänning, född i Gällivare. Godisälskare av den största sorten. Har en tro på Gud, fast den är svag.

Kommentera

