Tacksamhet och ledighet

Ja då var det näst sista inlägget om tacksamhet för i år.

Här kommer min lista för vad jag var tacksam för den gångna veckan.

  • att jag är född under 60 talet och inte under 1800-talet  och i början av 1900 talet.  (jag släktforskar och ser hur hemskt de hade det då)
  • julpyssel på jobbet
  • god mat på jobbet
  • nårgorlunda bra väder med sol ute (bara lite regn)
  • många fototurer ute
  • levande julkrubba
  • många människor i min närhet
  • alla julklappar är inköpta
  • julklapp från internationella gruppen

Ja nu är man ledig i 20 dagar under julen så skönt. God jul och ta hand om er under julen.

Här hittar du fler som skrivit om Tacksamhet för den gångna veckan.

5 thoughts on “Tacksamhet och ledighet

  1. Helena 21 december, 2015 / 17:03

    Ja, visst är man glad att man inte var född på 1800-talet. Släktforska är intressant. Brukar i bland se tv-programmet Allt för Sverige och blir än mer intresserad att utforska mina egna rötter. Önskar dig en riktigt God Jul!

    Gilla

    • marinan2015 21 december, 2015 / 20:03

      Ja det är kul. Mellan jul och nyår kommer min släktforskningsblogg ut. Att bara ha namn och födelsedatum är inte så mycket men när man gräver djupare förstår man hur de levde. God jul till dig med.

      Gilla

  2. Mias Mix 21 december, 2015 / 17:09

    Är också född på 60-talet 🙂 Fin lista och önskar dig en jättehärlig jul och ledighet!!

    Gilla

  3. Eva Trillian 21 december, 2015 / 19:57

    20 dagars ledighet – bara det! 🙂
    Väl värt en tacksamhetens tanke till båda var och vilken tid vi är födda! Verkligen!
    Tack för att du delar med dig!
    Önskar dig en Riktigt God Jul!

    Gilla

  4. Karin 22 december, 2015 / 13:07

    Önskar dig en skön ledighet!
    Julkram från Karin

    Gilla

Kommentera

