Helgbilden – sista för i år

Ny Helgbild och det blir den sista för i år.

Under jul var jag upp till min mamma i Gällivare och bilderna kommer därifrån. Mycket mer snö än här i Luleå.

Dundret syns i bakgrunden.

dundret08.jpg

f.d centralskolan som nu är cafe och museum.

vintercentralskola.jpg

cykelställ utanför min mammas hus

vintercykelstall059.jpg

 

utanför min mosters hus

vinterkicki017.jpg

Gällivare kyrka i snöväder

vinterkyrka1gve78.jpg

Gällivare kyrka (kortet tog samma tid som förra men här syns inte att det snöar.

vinterkyrkagve76.jpg

Här finns fler foton att visa i  Helgbilden.

6 thoughts on “Helgbilden – sista för i år

  1. HelenTh 27 december, 2015 / 20:09

    Vad härligt med riktigt mycket snö, det längtar jag efter. Kanske måste jag åka till Gällivare för att få uppleva det denna vinter, vi får se vad som händer.

    Gilla

  2. Beppan 27 december, 2015 / 23:40

    Man kan ju hoppas att den där snön inte ska regna bort – som den gjort nere vid kusten.
    Lite har vi ju kvar i alla fall. Och så den eländiga halkan på köpet. Vilken vinter!

    Gilla

  3. annettejuhlin 28 december, 2015 / 11:34

    Vilken vacker kyrka! Och så mycket snö! Här fick vi snö i går, som verkar ligga kvar eftersom det är ganska kallt. För min del får det gärna vara barmark, men snö är i alla fall bättre än is. Gott nytt år!

    Gilla

Kommentera

