Helgbilden- årets första

Då var det dags för årets första Helgbild.

Jag blev så sugen på tacogratäng i helgen. Eftersom köttfärs är så dyrt blev det vegetarisk tacogratäng.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Koka pastan. Först blandade jag 1 påse Vegetarian Taco mix with Soy protein (Santa Maria finns på Tacohyllan) med lite vatten och en förpackning krossade tomater i en stekpanna.

vegetariansoyprotein065.jpg

Under tiden fräste jag lök och hällde det i en ugnsform ca 18*18 cm, (det skulle vara gott med paprika i också men det hade jag inte). Sen kokt pasta, jag hade Farfalle. Sen hällde jag över hälften av tacoblandningen  över pastan, plus lite grädde, ett lager till med pasta och ett lager av tacon plus en skvätt grädde igen. Sist lite ost och kryddor. i Ugn ca 10 minuter i 200 grader. Mums.

Till efterrätt blev jag tvungen att göra det vi fick på nyårsaftonen. Hallon och mini marshmallows och grädde blandat med nötcreme. Mycket gott! Min grädde blev nog lite för hårt vispad.

bär nötgrädde063.jpg

Gjorde två olika versioner här.

bärnötgrädde054.jpg

 

nötgrädde061.jpg

Här finns det fler som har Helgbilden för den här veckan.

5 thoughts on “Helgbilden- årets första

  1. Lotta 3 januari, 2016 / 18:28

    Efter all julmat smakar det extra bra med taco! God fortsättning!

    Gilla

  2. Violen på Brandholmen 3 januari, 2016 / 18:38

    Ser gott ut! Själv är jag trött på att laga mat efter alla helger så hos oss blir det lättlagat framöver!
    God fortsättning på det nya årte!

    Gilla

  3. HelenTh 3 januari, 2016 / 18:49

    Det ser verkligen gott ut. Efterrätten ser både god och enkel att tillaga, tack för tipset.

    Gilla

  4. Eva Trillian 3 januari, 2016 / 19:39

    Vegetarisk Taco-mix? Tack för tipset! Det hade jag ingen aning om att man kunde få tag på!
    God fortsättning, Marina!

    Liked by 1 person

  5. skogstrollet 4 januari, 2016 / 00:53

    Lite vegetarisk mat passar ju jättebra efter all julmat. Här får vi nog äta rester i några dagar till, innan jag fryser ner det som blir över.

    Gilla

Kommentera

