Helgbilden

Då var det dags för en ny Helgbild för den här veckan.

Jag börjar med fredagen, då jag först var ut på en kort fotopromenad, strax nedanför mig. Lite snö på träden, men det har varit mer. Sol ute men ca – 12 grader ute.

vinterträd2_62.jpg

Sen bar det iväg till Havremagasinet i Boden, tillsammans med frivilliggruppen.

I Boden var det lite mer snö, trots att det bara är 3,5 mil från Luleå.

bodenvinterträd72.jpg

Vad är då Havremagasinet? Jag hade då ingen aning om vad det har används till.

bodenhavremagasinet73.jpg

Nu är det en konsthall med flera våningar öppna på sommaren. Vi såg på en konstutställning som asylsökande och Bodensare hade gjort tillsammans. Vi fick också en guidad visning där. Vi fikade där före visningen. Och sen var vi in på en loppis i närheten.

boden havremträd92.jpg

Lördagens fotopromenad var det varmare ute, några plusgrader. Skönt. Lusthuset efter gångstigen vid vattnet. Nu hade snön tinat bort från träden.

vinterlusthus18.jpg

Min kära badstrand på sommaren men nu är det tyvärr inget badväder. Men fint på sommaren med bryggan och alla båtar.

vinterbadstrandtuna24.jpg

 

Här finns det fler som har Helgbilden för den här veckan.

 

 

 

 

 

7 thoughts on “Helgbilden

  1. Inger Ekströmer/Anemonen 31 januari, 2016 / 18:11

    Vilka härliga vinterbilder. Sådan vinter skulle jag också önskat, men här är det i princip barmark. Konst är alltid trevligt att titta på. Det gillar jag. Intressant byggnad och trevlig läsning.

    Gilla

  2. Lotta 31 januari, 2016 / 18:31

    Ja, tänk vilken skillnad det är i vårt avlånga land…fina vinterbilder du bjuder på och stor kontrast mot mina snödroppar! Ha det gott! /Lotta

    Gilla

  3. asahele 31 januari, 2016 / 18:31

    Det är vackert med vita träd (både ute och inne). Här i Uppsala är i stort sett all snö borta och det är mörkt och blött igen. När solen tittar fram får man skynda sig ut.

    Gilla

  4. HelenTh 31 januari, 2016 / 18:55

    Väldigt fina vinterbilder och vad härligt att få se solen! Det gäller att njuta av det fina vädret de stunder som det bjuds.

    Liked by 1 person

  5. skogstrollet 31 januari, 2016 / 23:11

    Förstår att badvädret dröjer, men stället ser mysigt ut. Havremagasinet levererade säkert mat till alla äldre män här i trakten också. När de gjorde lumpen och alla repövningar de hade, i Boden och i Kiruna bland annat. Härligt att de skapat något sevärt med byggnaden.

    Gilla

  6. Anni 31 januari, 2016 / 23:40

    Det är verkligen magiskt vackert när träden är snövita! Tänk att det kan skilja så mycket på bara några mil.
    Jag kan ana hur vackert det är vid badplatsen på sommaren, det ser väldigt fint ut.

    Gilla

  7. kajsalisasblogg 1 februari, 2016 / 00:05

    Gillar speciellt andra bilden, bland det vintrigaste jag sett den här säsongen. Vilka snötyngda träd.

    Gilla

Kommentera

