Helgbilden – långpromenad

Då var det dags  igen för Helgbilden igen.

Idag for jag först  in på Rusta och köpte ett par jeansleggins för  49 kr.

jeansleggins368.jpg

Sen hem och åt lunch. Sen på med täckbyxor och ut i det fina vädret.Solen sken från en klarblå himmel. Jag gick ner på isen  och tänkte först gå till södra hamn. Men i korsningen mot ön Gråsjälören gick jag dit istället. Där säljer dem våfflor och korv. Men jag köpte inget.

Här ser man norra Hamn.

isväg457a.jpg

Vindskydd och grillplatser efter isvägen.

isväg461a.jpg

 

På väg tillbaka från Gråsjälören nu ser man södra hamn.

isväg464a.jpg

Tyvärr så höll batterierna ta slut i  kameran, så jag fick inte så  bra bilder och dessutom ville jag ta foton på Gråsjälören men det gick inte.

Det blev en   ca 2 timmars promenad. Men skönt var det. Men tog bussen hem från stan.

Här finns det  fler Helgbilder.

 

6 thoughts on “Helgbilden – långpromenad

  1. Helen 28 februari, 2016 / 20:56

    Det var verkligen fint väder idag vilket inbjöd till utomhusaktiviteter, långpromenader är så härliga sådana här dagar,

    Gilla

  2. Livet genom bilder 29 februari, 2016 / 10:55

    Vilket mysigt område att promenera på. När solen lyser på vintern är det verkligen underbart

    Gilla

  3. Ulrika Landin 29 februari, 2016 / 12:16

    Vilka fina bilder!
    Jag har aldrig gått isvägen men planerar att göra det när det blir lite varmare, det ser så himla fint ut.

    Gilla

  4. asahele 29 februari, 2016 / 20:23

    Härligt väder, perfekt för en långpromenad.

    Gilla

  5. Inger Ekströmer 29 februari, 2016 / 21:13

    Vackert till tusen på den promenaden. Vädret var precis som hos mig soligt men jag har ingen snö. Vackert är det trots allt med snö.

    Gilla

Kommentera

