Helgbilden- våren är här

Oj jag  kom ihåg att jag inte var med på Helgbilden förra veckan. Hade helt glömt bort det. Men nu är det äntligen dags igen.

Nu  när  det har blivit varmare ute och man får vårkänslor är i alla fall jag mycket ute och promenerar. Både för min egen skull och vikten. I helgen har det blivit  en hel del långa promenader, alla på ca 1 timme.

Jag  börjar med fredagens promenad. Gick ut till Gråsjälören igen. Här står jag på Gråsjälören och tar kort mot isvägen och södra hamn. Gråsjälören är ca 150 * 150 m så det är en liten ö. Men här kan man köpa korv och våfflor och självklart kan man grilla här.

isvagen54

Igår lördag gick jag från Norra hamn till Gultzaudden. Men den här gången gick jag på land. Isvägen går från Norra hamn till Södra Hamn och ut till Gråsjälören. Så jag  kunde gå där om jag ville. Här är Norrbottens teatern i Norra Hamn och det är många som går isvägen.

norrahamnteater71

Gångstigen på Gultzaudden .

gangstiggultsaudden73

När jag sen gick ner mot Södra hamn var det dimma.

dimmatuttifrutti79a

Ser   lite spöklikt ut men människorna vågar sig ut ändå.

dimmatuttifrutti2_82

Här finns det  fler som har Helgbilden.

Har lite idéer hur jag  ska ändra om mitt skrivande i denna blogg. Så det blir  nog lite mer personligt från och  med imorgon.

5 thoughts on “Helgbilden- våren är här

  1. Inger Ekströmer 13 mars, 2016 / 18:51

    Bild ett gillar jag helskarpt och vet inte varför men den gick direkt in i hjärteroten på mig. Härliga vintriga bilder som jag inte är van att se för vintern här i söder har varit snöfattig dock med lite frost med betoning på lite. Dimma i foton gillar jag också för det blir så mjuka foton och det är snyggt. En uppfriskande helg för din del. Härligt med frisk luft.

    Gilla

  2. Eva Trillian 13 mars, 2016 / 19:06

    Fina promenadbilder 🙂 Gillar verkligen den första – ett helt promenadstråk på isen 🙂

    Gilla

  3. Mias Mix 13 mars, 2016 / 19:36

    Härliga och vintriga bilder. Promenera är skönt!

    Gilla

  4. skogstrollet 14 mars, 2016 / 00:08

    Fina bilder, med lite gammeldags känsla, tycker jag. Särskilt de med dimma, blir lite mystiskt då.

    Gilla

  5. Åke 16 mars, 2016 / 11:54

    Promenader på isen gillas 🙂 Går själv mycket ofta vid denna tid…Härliga bilder du bjuder på!

    Gilla

Kommentera

