Tacksamhet och jordskalv

Lite sent ute med inlägget. Men äntligen kommer lite tacksamhet trots att det var ett kraftigt jordskalv på lördagskvällen. Jag hade just gått och lagt mig vid 11 tiden och hela sängen började skaka och det började dåna ute. Jag trodde först att det var någon stor lastbil som var utanför, men jag såg inget. Blev inte rädd. När jag sen läste på morgonen att det varit ett jordskalv som var den starkaste på 100 år så förstod jag hur allt stod till.

Men nu till Tacksamhet för den gångna veckan.

  • för den god maten från hela världen, se annat inlägg
  • för de som lagade maten, mycket duktiga.
  • bra musik
  • afternoon tee, se annat inlägg
  • trevliga människor
  • för ännu en vecka med nya möjligheter och kunskaper
  • att kunna utvecklas mer som människa
  • att inte skalvet var ännu kraftigare som en jordbävning
  • att man ser att det blir vår, snön tinar sakta men säkert bort.

 

Här finns fler som har skrivit om tacksamhet.

5 thoughts on “Tacksamhet och jordskalv

  1. Eva Trillian 21 mars, 2016 / 20:21

    Jordbävning? Ja, de finns ju här med 🙂 det glömmer man lätt eftersom de sällan känns. Skönt att du inte blev rädd!
    Önskar dig en fin Stilla Vecka!

    Gilla

  2. Karin 21 mars, 2016 / 22:10

    God mat, vår ja din lista innehåller mycket fint!
    Kramar Karin

    Gilla

  3. Freja 22 mars, 2016 / 21:17

    Jag minns när min mamma (i inre Norrland) påstod att marken skakat under henne ute på gården och alla skrattade. Då hade det oxå varit jordbävning, så hon fick det sista skrattet!

    Gilla

  4. TantGlad 25 mars, 2016 / 06:54

    Fin tacksamhetslista.
    Tittar in och önskar dig en riktigt fin och Glad Påsk!
    kram

    Gilla

Kommentera

