Veckans promenad

Jag har börjat  med utmaningen Söndagspromenad som Tantglad har börjat med.

Min promenad började när jag gick hem från jobbet. Inte ända hem för jag  åker buss hem, men jag gick till busshållplatsen och gick en liten omväg för det var soligt  men ändå lite  småkyligt.

Ett  hus med väggmålning.

vaggmalning33

Gick sen ner mot storgatan/gågatan och ner mot Norra hamn där man ser BBB båten stå där  i hamnen och väntar på att den ska öppnas för fest och mat under sommaren.

norrahamn_39

 

Just i denna korsning står också en korg fullt med påskägg.

aggkorg54

 

Och vad såg jag sen, något som jag inte kom ihåg att det var just nu. Jo,det var marknad.

marknad57

 

Såg så fina sjalar.

marknad_sjalar67

Och fina tennarmband.

marknad_tennarmband68

 

Ha en trevlig vecka.

 

4 thoughts on “Veckans promenad

  1. TantGlad 21 mars, 2016 / 20:06

    Halloj. Vad kul du vill hänga med på ”söndagspromenad”
    Jättekul att få se hur din promenad blev. Och den blev jättetrevlig.
    De där schalarna var jättevackra …Jag föll speciellt för den blå. Jag älskar blått.
    Vilken fin påskorg dessutom. Äre inte en liten kyckling som tittar fram där bakom korgen. Den är jättesöt.

    Tusen tack för att du har hakat på promenaderna.
    Jag lägger ut de bloggvänner’s länkar på fredagar. Promenaderna får göras när som helst under veckan.
    Så nu lägger jag ut din länk på fredag.

    Jättefin promenad och stor kram till dig.

    Gilla

  2. TantGlad 21 mars, 2016 / 20:08

    På…..glömde ju kommentera översta bilden på huset.
    Häftig härlig målning där. Vilken konst😃

    Gilla

  3. blommannacka 25 mars, 2016 / 15:29

    Så fint med hamnen och båten som ligger och väntar, men vad betyder de tre B na? Eller heter den så? Väggen var riktigt kul 🙂 Glad Påsk 🙂

    Gilla

    • Marina 25 mars, 2016 / 17:49

      Båten kallas BBB och det står för bistro bar och brygga.

      Gilla

Kommentera

